Nowinki

Welcome to Laboratorium X-21

Join us now to get access to all our features. Once registered and logged in, you will be able to create topics, post replies to existing threads, give reputation to your fellow members, get your own private messenger, and so, so much more. It's also quick and totally free, so what are you waiting for?

[VN] Island

Sölve

Piorun ekipy
Dołączył
27 Grudzień 2016
Wiadomości
1,031
Punkty z reakcji
77
Punkty
48
Lokalizacja
Brokilon
Urashima jest niewielką wyspą położoną z dala od wybrzeży Japonii. To prawdziwa utopia obdarzona bogactwem naturalnego piękna. Kryje w sobie trudną przeszłość, która niebawem, po cichu, może zostać wymazana z kart historii. Syndrom zarazy odsłonecznej, endemiczna choroba, wyryła przepaść między wyspą i stałym lądem. Platforma badawcza, przeznaczona morskim badaniom została dawno temu porzucona. Pięć lat wcześniej, trzy niepowiązane ze sobą wypadki, niemal doprowadziły Trzy Wielkie Rodziny do upadku. Pogłoski o zaginięciach dzieci stały się częścią lokalnego folkloru. Jest też kolejna historia, powtarzana od niepamiętnych czasów:
„Pozwól, że opowiem ci historię tej wyspy. To opowieść o tragicznej miłości…”.
Kluczem do uratowania wyspy są trzy dziewczyny, każda z nich jest potomkinią jednej z Trzech Rodzin. Same nie są w stanie zmienić losu wyspy, ale może im się to udać z pomocą młodzieńca, który właśnie wylądował na wyspie. Głosząc, że jest podróżnikiem w czasie, od razu wyrusza w samotną podróż, rzucając wyzwanie wielowiekowym tradycjom wyspy, starając się zmienić przyszłość. Aczkolwiek nie jest to jego jedyny cel. W jaki sposób jego obecność zmieni życie dziewcząt, przyszłość wyspy i losy świata?


Jakiś czas temu przeczytałem wszystkie ścieżki tej gry. Przeprowadza nas ona po kolejnych iteracjach, w których zawieramy „przyjaźń” z danymi dziewczętami (od razu mówię, nie ma zawartości +18). Dowiadujemy się szczegółów, poznajemy tajemnice. Scenariusz został napisany przez naukowca, dlatego też zostajemy uraczeni masą terminów i ciekawostek, jak również hipotez. O ile pierwsze dwie ścieżki były dosyć „na luzie”, to dwie ostatnie odkrywały wszystkie karty. Gra, oprócz masy negatywnych zakończeń, posiada też szczęśliwe i prawdziwe. I muszę szczerze przyznać, że wolałem to szczęśliwe, bo prawdziwe jebie po czapie. Przeczytałem masę powieści wizualnych, ale niewiele pozostawiło kaca książkowego – ISLAND ma to do siebie, że wywołuje go (w przypadku przeczytania prawdziwego zakończenia i „zimy”). Ludzie płaczą, że scenariusz zawiera dziury i jest niespójny – mówiąc szczerze, to gówno prawda. Wystarczy odpowiednio skupić się na lekturze, a wszystkie zagadki układają się w całość. Owszem, niektóre części są naciągane, inne nie, ale cała powieść wychodzi stanowczo na plus. Gorąco polecam.
 
Ostatnia edycja:
shape1
shape2
shape3
shape4
shape5
shape6
Back
Top