Nowinki

Welcome to Laboratorium X-21

Join us now to get access to all our features. Once registered and logged in, you will be able to create topics, post replies to existing threads, give reputation to your fellow members, get your own private messenger, and so, so much more. It's also quick and totally free, so what are you waiting for?

Ubuntu for dummies

Lou

Użytkownik
Dołączył
29 Grudzień 2016
Wiadomości
378
Punkty z reakcji
5
Punkty
18
Dobra, zainstalowałam Ubuntu na laptopie i jeszcze kilku rzeczy nie ogarniam.
Laptop to Asus R540L, żadna rewelacja, ale do codziennego, zwykłego użytkowania w zupełności wystarczy. Ubuntu jak wiadomo jest idiot friendly, ale przy nieco bardziej skomplikowanych sprawach już się gubię, bo o ile na windowsach pracuję od kilkunastu lat, tak z linuksem miałam słabą styczność... Także trochę was tu pomęczę laickimi pytaniami. :mrgreen:
A zatem po pierwsze: jak zmienić kolory/rozjaśnić/przyciemnić ekran? Niestety kombinacja z fn mi nie działa... Jakaś pomoc? Tylko proszę łopatologicznie. :p

Czuję się jakbym znów miała 14 lat i odrywała tajemnice windowsa 98. xD
 

Sölve

Piorun ekipy
Dołączył
27 Grudzień 2016
Wiadomości
1,031
Punkty z reakcji
77
Punkty
48
Lokalizacja
Brokilon
Oficjalny poradnik mówi mi, że:
  • Kliknij ikonę po prawej stronie paska menu i wybierz Ustawienia systemu.
  • Select Brightness & Lock.
  • Adjust the Brightness slider to a comfortable value
Taki nieco murzyńsko-polski, ale zrozumiały :D
 

Lou

Użytkownik
Dołączył
29 Grudzień 2016
Wiadomości
378
Punkty z reakcji
5
Punkty
18
Dobra, zadziałało. Dzięki Sölve. :)
Chciałoby się jeszcze ustawić kontrast, ale to już chyba jakaś wyższa szkoła jazdy. :p
 

Sölve

Piorun ekipy
Dołączył
27 Grudzień 2016
Wiadomości
1,031
Punkty z reakcji
77
Punkty
48
Lokalizacja
Brokilon
Hmm, znalazłem coś na ten temat, ale nie wiem czy będzie Ci odpowiadać:
  • Kliknij ikonę po prawej stronie paska menu i wybierz Ustawienia systemu.